wtorek, 8 lipca 2014

Sernik z jagodami

Od dawna marzył mi się sernik z jagodami. Do tego ułatwiłam sobie zadanie i postanowiłam zrobić spód z czekoladowych herbatników :) Osobiście wolę serniki wilgotne i mięciutkie, zamiast tych suchych i zwartych, dlatego też trzeba poczekać zanim wyjmie się sernik z formy i dobrze go schłodzić, żeby się nie rozleciał. Efekt natomiast jest pyszny :)



Składniki na spód:
250 g herbatników czekoladowych lub maślanych
100 g masła

Składniki na masę serową;
1 kg twarogu z wiaderka
1 kostka masła
4 jajka
2 żółtka
2 bydynie waniliowe
1 cukier waniliowy
1 szklanki cukru (lub jeśli ktoś woli bardziej słodkie serniki to wtedy 1,5 szklanki)


Dodatkowo:
300 g jagód
Cukier puder do posypania

Miękkie masło utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym na puch. Następnie wbijać po jednym żółtku a następnie po jednym jajku, cały czas ucierając (ok. 5 min). Dodawać stopniowo twaróg a na końcu budynie waniliowe i miksować na wolnych obrotach. 
 
Herbatniki pokruszyć.  Masło rozpuścić i wlać do herbatników. Wymieszać łyżką i równomiernie wyłożyć do wyłożonej papierem tortownicy.

Na spód wylać masę twarogową. Na wierzch wyłożyć posypane mąką jagody.

Piec 70 minut w 170 stopniach.

Sernik wolno wyjmować z formy wolno dopiero po całkowitym wystudzeniu! Najlepiej włożyć go przed wyjęciem z tortownicy do lodówki na 2 godziny, wtedy można go bezpiecznie wyjąć :) 


Posypać cukrem pudrem.
Najlepiej smakuje schłodzony ;)

Smacznego!



Słodkie jagodowe lato

14 komentarzy:

  1. Super połączeni sernik i jagody. Mniam...
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też dziś sernik z jagodami, tyle że czekoladowy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powala wyglądem i smakiem bez wątpienia także!
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pięknie wygląda:) Oj zapragnęłam kawałka!

    Pozdrowienia
    Di

    OdpowiedzUsuń
  5. Melduję się na degustację i na 1 kawałku nie poprzestanę. Przyniosę ze sobą dobrą kawę i słoiczek konfitury.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychotka :)

    Zapraszam do mnie na Dietetyczną Pizzę!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. witam chce zaprosić was na analizę kolorystyczna online naprawdę niedrogo więcej szegołow u mnie na http://sposobnawszystkoo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Sernik + jagody to połączenie idealne na pewno musiało być pyszne:)

    www.zakochana-w-kuchni.blogspot.com
    Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam już dwa razy. Przepyszny sernik. Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy, dziękuję bardzo! :)

      Usuń
  10. czy mozna dodać jagody mrozone

    OdpowiedzUsuń

Możesz również lubić

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...