wtorek, 10 czerwca 2014

Wytrawny sernik z łososiem i suszonymi pomidorami z sosem tatarskim na bazie oleju rzepakowego

Miałam ochotę zrobić dzisiaj coś innego. Wymyśliłam więc wytrawną wersję sernika z łososiem i suszonymi pomidorami z dodatkiem sosu tatarskiego. Sernik wychodzi delikatny i kremowy. Smakuje dobrze zarówno na ciepło i na zimno :)
Na dodatek wpadł mi w oko konkurs na durszlaku, który promuje używanie oleju rzepakowego zamiast innych popularnych na rynku olejów. Do oleju rzepakowego przekonałam się już jakiś czas temu. Olej rzepakowy ma cenne właściwości i doskonale nadaje się do przyrządzania potraw w wysokiej temperaturze. 
Wiedzieliście, że potrawy przyrządzone na oleju rzepakowym mają mniej kalorii niż te przyrządzone z innego oleju? Dobra wiadomość dla osób dbających o ładną sylwetkę ;-) Ale nie tylko. Olej rzepakowy jest ogólnie dobry dla zdrowia. Ma najmniej nasyconych kwasów tłuszczowych, które niekorzystnie wpływają na nasz organizm. Za to zawiera dużo tych nienasyconych z rodziny omega-3, które zmniejszają występowanie chorób serca :) Poza tym wydobywa naturalny smak potraw, dając upragniony efekt dla naszych kubków smakowych :)
Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dlatego używam go w kuchni do smażenia i pieczenia, by dbać nie tylko o zdrowie i ładną sylwetkę, ale również o smak przyrządzonych potraw! ;-)



Składniki na sernik:

Składniki na spód:
  • 80 mąki żytniej
  • 40 g otrębów żytnich
  • 80 g roztopionego masła
  • Sól
Składniki na masę serową:
  • 700 g twarogu z wiaderka
  • 2 jajka
  • 160 g wędzonego łososia
  • 80 g pomidorów suszonych z zalewy
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • Sól, pieprz

Składniki na sos tatarski:
  • 2 surowe żółtka
  • 1 czubata łyżka musztardy
  • 300 ml oleju rzepakowego
  • 20-40 g grzybów z zalewy albo podsmażonych pieczarek
  • 20-40 g ogórków konserwowych
  • ½ łyżeczki soli
  • ½ łyżeczki białego pieprzu
  • 1 łyżka octu
  • cukier

Żółtka , musztardę, ocet sól i pieprz utrzeć na jednolitą, kremową masę. Dodawać stopniowo, bardzo powoli, małym strumieniem olej rzepakowy. Ucierać tylko w jedną stronę! 
Na koniec dodać pokrojone bardzo drobno grzyby i ogórki konserwowe.
Doprawić solą, cukrem i pieprzem.
Wstawić do lodówki.

Następnie zrobić sernik.
Masło rozpuścić. Mąkę wymieszać z otrębami i solą i wlać roztopione masło. Wymieszać, aż powstanie kruszonka. Równomiernie rozsypać do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.

Twaróg zmiksować z jajkami. Czosnek króciutko podsmażyć na oleju rzepakowym. Dodać łososia, podsmażony czosnek i pomidory. Zmiksować wszystko blenderem. Doprawić sporą ilością soli i pieprzem.

Masę serową wylać na spód.
Sernik piec 1 godzinę i 15 minut w 180 stopniach.

Podawać z sosem tatarskim na zimno lub na ciepło.

Smacznego!



Ten wpis, bierze udział w konkursie "Blogerzy odkrywają walory oleju rzepakowego".

Więcej szczegółów na stronie http://pokochajolejrzepakowy.pl/jestes-blogerem-kulinarnym-pokaz-co-potrafisz/

19 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł, wygląda fantastycznie! :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy posiada Pani może przepis na topfenschmarrn? Widzę u Pani na blogu przepis na tradycyjny omlet cesarski, który pochodz z niemieckiej ksiązki kucharskiej :) Czy jest tam moze przepis na twarogową wersję tego omletu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 100 g mąki, 250 mleka, ziarna z jednej laski wanilii, skórka z 1 cytryny, 4 jajka (osobno białka od żółtek), 100 g twarogu kremowego, sól, 50-70 g cukru, 20-40 g masła
      Mleko zmiksować mąką z wanilią i skórką cytrynową. Dodać żółtka i twaróg, cały czas mieszając. Białka ubić ze szczyptą soli i cukrem. Dodać do reszty i delikatnie wymieszać łyżką.
      Masło roztopić na dużej palni. Wlać ciasto i smażyć aż się zarumieni. Obrócić i smażyć tyle samo z drugiej strony. Na koniec porozrywać omlet widelcem na mniejsze kawałki. Posypać cukrem pudrem. Podawać z dowolnymi dodatkami (owoce, dżem itp)

      Proszę bardzo :) Miałam kiedyś zamieścić to na blogu i tak ciągle to odkładam, trzeba będzie nadrobić :)

      Usuń
    2. Dziękuję :) A jest podana ilosć porcji? :)

      Usuń
    3. Widziałam już kilka razy przepisy na ten omlet i co jeden to inny (są też ze śmietana zamiast mleka) :) Chyba nie ma tradycyjnej receptury :)

      Usuń
    4. Są takie przepisy, gdzie ciężko znaleźć jeden tradycyjny przepis :) Spójrzmy np. na nasz polski bigos :) Co rodzina to inaczej :)

      Usuń
    5. I tutaj masz całkowitą rację :) No ale na tradycyjny cesarski jest tradycyjny przepis, tylko z czasem kucharze go urozmaicali i dodawali coś od siebie :) Słyszałam natomiast ze do topfenschmarrna dodaje się quark, czyli niemiecki twaróg coś jak nasz odpowiednik twarogu 2-krotnie mielonego :) Chociaż w tym moze przypominać tradycyjny :)

      Usuń
    6. Tak, dodaje się quark :) w książce, z której wzięłam przepis jest właśnie napisane, że quark. Jako że w Polsce nie ma niestety, albo przynajmniej ja nie wiem gdzie go zdobyć to przetłumaczyłam jako kremowy twarożek, np. taki który się daje do sernika z wiaderek. Myślę, że on najlepiej odpowiada konsystencji niemieckiego quark'u :)

      Usuń
  3. Przeglądnęłam kilka przepisów na Twoim blogu i teraz mam ochotę zgrzeszyć...wielokrotnie...kulinarnie rzecz jasna:) Pięknie zdjęcia i fajne przepisy:) Będę zaglądać:)
    http://slodkiezdania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) I zapraszam oczywiście :)

      Usuń
  4. Doskonały przepis na sernik. Podoba mi się taka wytrawna wersja. Przepis chętnie zastosuję i spróbuję tego sernika:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Intrygują mnie wytrawne serniki, ale jeszcze nie zdobyłam się na upieczenie takowego... Twój wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Powaliła mnie ta propozycja! I łosoś jest! Mniam.

    OdpowiedzUsuń
  7. WYŚMIENITY! Smakuje jak twarożek łososiowy z najwyższej półki - i to bez żadnej chemii! Przyznaję, że byłam w szoku jak bardzo różnił się smak masy od smaku sernika oraz jak bardzo uległ skondensowaniu - przynajmniej dwukrotnie! Dzięki temu smaki są bardziej intensywne. Bardzo polecam, to jak dotąd najlepszy wytrawny sernik jaki jadłam.

    OdpowiedzUsuń

Możesz również lubić

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...