czwartek, 26 czerwca 2014

Makaron z tuńczykiem i oliwkami w sosie pomidorowym

Obiad, którego zrobienie zajmuje jakieś 30 minut maksymalnie. Zawsze robię, gdy nie mam akurat nic w domu, a te składniki przeważnie się gdzieś znajdą :)



Składniki:
1 puszka tuńczyka w kawałkach w sosie własnym
1 kartonik przecieru pomidorowego
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
2-3 ząbki czosnku
sól, pieprz, papryka słodka, kumin mielony, bazylia, oregano, zioła prowansalskie, cukier
1 puszka zielonych oliwek w zalewie
Dowolny makaron


Czosnek drobno pokroić i lekko posmażyć.
Dodać przecier pomidorowy i koncentrat. Doprawić sporą ilości soli, pieprzu i kuminu a następnie dowolnie bazylią, oregano, ziołami prowansalskimi, papryką słodką i odrobiną cukru.
Całość zagotować przez moment. 
Dodać oliwki.

Makaron ugotować w osolonej wodzie.
Wymieszać z sosem.

P.S. Smaku dodaje też siekana natka pietruszki, więc jeżeli ktoś lubi to polecam dodać :)

Smacznego!




12 komentarzy:

  1. danie z cyklu - szybkie i dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudne talerzyki :)

    podobne danie robiłam z "makaronem" z cukinii, ze zwykłym musi myć pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda ten makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  4. szybkie, dobre cóż więcej chcieć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo smakowicie wygląda, tylko dla mnie wersja bez oliwek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a brak tuńczyka Ci nie przeszkadza !!!

      Usuń
  6. wygląda smakowicie ! a smakuje jeszcze lepiej ! ja użyłem makaronu rurki i dodałem trochę więcej koncentratu pomidorowego (z firmy pińczów) ponieważ wolę jak smak pomidorów jest bardziej intensywny

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda smakowicie ! a smakuje jeszcze lepiej ! ja użyłem makaronu rurki i dodałem trochę więcej koncentratu pomidorowego (z firmy pińczów) ponieważ wolę jak smak pomidorów jest bardziej intensywny

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda apetycznie :) uwielbiam makarony i szukam właśnie pomyslu na jutrzejszy obiad :) dam znać jak wyszło. Gdybyś szukała inspiracji na obiad, zapraszam do siebie ;)
    http://smaczniejemy.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszyscy "zanfcy kuchni" zachwycają się przepisem, a nie zauważyli nawet, że w przepisie brakuje zastosowania dla tuńczyka, który znajduje się na liście składników i w nazwie dania.
    Czy mam tę puszkę wykorzystać do np. rozgniecenia czosnku, a następnie wyrzucić do śmieci ?????

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój Boże. Każdemu może się zdarzyć pominięcie jakiejś informacji, po co ta ironia? Trochę logiki i zdecydowanie znajdziesz zastosowanie dla tuńczyka w tym przepisie. Ja w Twoim przypadku polecam uderzyć się puszką w głowę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja dałam: puszkę tuńczyka, pół kartonika przecieru, łyżkę koncentratu i do tego jeszcze dwa świeże pomidorki - cudo <3 Brakowało mi jedynie przysmażonej cebulki i czosnku, ale nie chciało mi się iść do sklepu.
    Dziękuję za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń

Możesz również lubić

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...