wtorek, 11 marca 2014

Klasyczny sernik z czekoladowym dodatkiem ;)

Zostało mi sporo twarogu więc padło znowu na sernik ;-) Tym razem dla urozmaicenia - pieczony. Klasyczny, chociaż z czekoladowym dodatkiem :) Sernik wychodzi bardzo puszysty i smakowity :)






Składniki na spód:
  • 200 g mąki
  • 100 g masła
  • 75 g cukru 
  • 1 żółtko
  • sól

Składniki na masę serową:
  • 1 kg twarogu na sernik
  • 120 - 130 g cukru pudru
  • 1 budyń waniliowy bez cukru
  • 2 cukry waniliowe
  • kilka kropel aromatu waniliowego
  • 2 łyżki skrobi ziemniaczanej
  • 3 jajka

Składniki na ciasto zagnieść w kulkę. Włożyć na godzinę do lodówki.

Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Żółtka utrzeć z cukrem pudrem i cukrem waniliowym. Dodać budyń i skrobię. Dokładnie zmiksować. Następnie dodawać po łyżce twarogu. Dodać aromat. 
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Delikatnie wymieszać z masą serową.

Ciasto rozwałkować równomiernie na wyłożoną papierem do pieczenia tortownicę. Na nie wylać masę serową.

Piec 60 minut. Studzić w piekarniku przy otwartych drzwiczkach. 

Po wystudzeniu udekorować według uznania polewą czekoladową i dowolnymi dodatkami (u mnie kulki czekoladowe "Rido" dostępne w Biedronce ;-) )


Serniki dla Miksera - edycja 1.14

30 komentarzy:

  1. sernik klasyczny ale wykończony po mistrzowsku

    OdpowiedzUsuń
  2. jak dla mnie to sernik może być codziennie:) pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nominowałam Cię do Liebster Award :) więcej na http://samazlodycz.blogspot.com/2014/03/nagroda-liebster-award.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności! Wspaniały taki sernik, klasyczny najlepszy :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. super pomysł z ta dekoracją :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudnie wygląda ten serniczek :)) Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ozdobiony bajecznie. Sernik marzenie każdego sernikowego fana. Pysznie i trochę już świątecznie u Ciebie. Serniki zawsze kojarzą mi się ze świętami.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj dobry serniczek to jest TO. Ostatnio też mam sernikową fazę i często je piekę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda cudnie, pyszny musiał być :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam nominowałam Twoj blog w Liebster Blog Award
    Po szczegóły zapraszamy : http://smakiedyty.blogspot.ie/2014/03/liebster-blog-award.html , Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. To prawda, już sam widok zachęca do łakomstwa :) Wygląda obłędnie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Brak mi słów - cudo, cudo,cudo !
    Pyszności;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały! Wygląda obłędnie - zjadłabym kawałek :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Smakowity! Oby Szef się skusił :) Życzę zwycięstwa. Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny serniczek, zresztą moje ulubione ciacho. zjadłabym co najmniej połowę takie pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Musi być pycha, ale za mało dodatków do sernika, np., rodzynek, czy kruszonki, albo czegoś innego na wierzch.

    http://teczowegowno.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O gustach sie nie dyskutuje :) ja na przyklad wole serniki bez duzej ilosci dodatkow :))

      Usuń
  17. Ja strasznie uwielbiam serniki ! ;)
    Piękne zdjecia ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Gruba warstwa sera, o tak!!!
    Mam bardzo podobny przepis na masę serową:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten dodatek najsmaczniejszy :)

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja nie znosze w sernikach rodzynek!!!! Ten jest po prostu idealny!

    OdpowiedzUsuń
  21. Nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award:) Po szczegóły zapraszam tutaj: http://kuchennesilvarerum.blogspot.com/2014/03/nominacja-do-liebster-blog-award.html
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Również u mnie znalazłaś się na liście nominowanych:) Robisz naprawdę dobrą (smaczną!) robotę:) szczegóły na: http://www.apetytnawiecej.pl/2014/03/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Sernik wygląda obłędnie. KOcham serniki - I mogłabym je jeść codziennie . Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Może i klasyczny, ale ten czekoladowy dodatek... cudowne po prostu :) mniam mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
  25. Chciałabym zrobić i mam pytanie do tego budyniu bez cukru ten budyń trzeba zrobić czy po prostu proszek taki jak jest w sklepach i wykonać ? Cz chodzi po prostu o sam proszek?

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudowny wypiek! Dzisiaj humor mi nie dopisuje, myślę że taki sernik z pewnością by to zmienił:)

    OdpowiedzUsuń

Możesz również lubić

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...