środa, 22 stycznia 2014

Makaron z mascarpone, orzechami i granatem

Mając w domu granat, który już koniecznie wymagał zużycia i rozłupane orzechy, które tylko czekały, żeby je ktoś zjadł, powstał kolejny obiad z serii "na szybko". Inspiracja pochodzi z Magazynu Kuchnia. Zrobiłam jednak i tak trochę po mojemu ;-)
Bez wysiłku i z małym wkładem czasu. Trzeba dobrze doprawić pastę, żeby wydobyć wszystkie walory smakowe. Smak jest dosyć specyficzny, jednak polecam wszystkim lubiącym eksperymenty kulinarne ;-)






Składniki:


  • 1/2 opakowania makaronu
  • 1 średni granat
  • 200 g orzechów włoskich
  • 1 mały ząbek czosnku
  • 1 pęczek pietruszki
  • 1 kopiasta łyżka serka mascarpone (może być też starty ser Gran Padano - da inny smak, może nawet lepszy - wtedy tylko obowiązkowo dodać odrobinę mleka ;))
  • gałka muszkatołowa, sól, pieprz, papryka ostra

Makaron ugotować w osolonej wodzie. Orzechy wyłupać. Wydobyć pestki granatu.


Blenderem zmiksować 1/2 pestek granatu, orzechy, serek, pietruszkę, czosnek sól, pieprz, gałkę i paprykę ostrą. Dodać ew. trochę mleka gdyby pasta była za gęsta.


Pastę wymieszać z ugotowanym makaronem. Posypać pozostałymi pestkami granatu.


Smacznego!








Orzech

14 komentarzy:

  1. To danie dla smakoszy,ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny makaron, super pomysł na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo intrygujące połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmmm dziwne. Chyba czytasz w moich myślach! Jeszcze 2 dni temu zastanawiałam się jakby połączyć mascarpone z makaronem! Serio możesz mi wierzyć lub nie. Pięknie wygląda, ale niestety nie dla mnie granat. Ale zacnie bardzo to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tak oryginalnym połączeniem smaków jeszcze sie nie spotkałam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. nigdy nie jadłam makaronu w takiej postaci :) dziękuję za wpis na moim blogu

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę spróbować pestek granatu, w Twojej potrawie wyglądają fantastycznie:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapisuję, bo zapowiada się rewelacyjnie!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. apetycznie wyglada z tym granatem

    OdpowiedzUsuń
  11. no o takim połączeniu jeszcze nie słyszałam, ale przyznaje że wygląda smakowicie ! a granat kojarzy mi się tylko z stertą nie mogących się doprać od niego koszulek : p i bardzo smaczne zdjęcia ! : >

    OdpowiedzUsuń
  12. Dodatek granatu to bardzo ciekawy, świeży akcent. Makaron wygląda niezwykle apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. jakie cudne!!!! apetyczne , świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń

Możesz również lubić

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...