czwartek, 5 grudnia 2013

Makaron z indykiem i pistacjowo-bazyliowym pesto!

Ostatnio przypadkowo mignął mi na jakimś blogu przepis na pesto z dodatkiem pistacji. Zainspirowało mnie to, więc postanowiłam coś z tymi pomysłem zrobić ;-) Osobiście uwielbiam pistacje, jednak dotąd nigdy nie użyłam ich jako składnik do obiadu. I błąd! Efekt, jaki daje to pesto jest zniewalający. Z makaronem i indykiem (chociaż mógłby też być kurczak), smakuje rewelacyjnie. Myślę, że taki obiadek będzie od tej pory częściej gościł u  mnie na stole ;-) Tym bardziej, że czynnością, która zajmuje najwięcej czasu jest obranie pistacji. Poza tym robi się wszystko bardzo szybko i bez komplikacji. Bardzo polecam i dziękuję za inspirację z tego bloga :):)







Składniki dla 2 osób:


  • 250 g makaronu (u mnie rurki)
  • 200 g filetu z indyka
  • 150 g pistacji
  • 15-20 listków świeżej bazylii
  • 60 g sera długo dojrzewającego Grana Padano
  • 4 łyżki oliwy
  • sól, pieprz, papryka słodka

Pistacje obrać z łupinek. Dodać listki bazylii i oliwę. Zmiksować blenderem, otrzymując pesto. Dodać trochę pieprzu i ewentualnie soli.
Indyka umyć i pokroić w kostkę. Doprawić solą, pieprzem i papryką. Usmażyć  na złoty kolor.
Makaron ugotować w osolonej wodzie.


Ser zetrzeć na tarce o grubych oczkach i wymieszać z pesto.
Wymieszać makaron z pesto i z indykiem.

Smacznego! 






13 komentarzy:

  1. Cudnie wygląda! Więc nawet nie myślę, jak smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo apetycznie wygląda i jak ładnie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Makaron to już jeden krok do sukcesu, a z takich sosem i takim wyglądem to musiało być najlepsze na świecie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię pesto z pistacji:) Wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. To danie to strzał w dziesiątkę ,pycha.

    OdpowiedzUsuń
  6. Już od jakiegoś czasu przymierzam się do pesto z pistacji, tylko ceny tech pysznych orzeszków zwykle mnie zniechęcają. Twoje danie wygląda jednak tak pięknie, że chyba się w końcu skuszę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W lidlu są najtańsze z tego co się orientuję. A w tym przepisie nie trzeba ich kupować aż tak dużo, jest to więc cena ok 5-6zł :)

      Usuń
  7. pyszności :) ale bym zjadła !! uwielbiam dania makaronowe a Twoje kusi!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że u mnie, bo też ostatnio robiłam pistacjowe pesto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo tak! Witam i dziękuję za inspirację!! :)

      Usuń
  9. O jakie musiało być smaczne! Uwielbiam pistacje, więc to moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam makarony, ale takiego z pistacjami nie jadłam. Wygląda cudownie i smakuje pewnie jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń

Możesz również lubić

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...