niedziela, 13 października 2013

Kaiserschmarrn, czyli austriacki omlet cesarski

Kaiserschmarrn to bardzo proste danie, które ma swoje korzenie w pięknej i historycznej Austrii. Ponoć początkowo kucharze poświęcili je cesarzowej. Jednak to cesarzowi bardziej przypadło do gustu, stąd męska wersja nazwy "Kaiserscharrn" (początkowo było "Kaiser(IN)scharrn". Przepis pochodzi z mojej niemieckojęzycznej kolekcji przepisów :)
Omlet jest wyjątkowo delikatny i puszysty. Posypany cukrem pudrem wręcz rozpływa się w ustach.





Składniki:


  • 120 g mąki
  • 200 ml mleka
  • 3 jajka
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżka masła


Mąkę zmieszać z mlekiem, cukrem i żółtkami. Dokładnie zmiksować.

Następnie ubić białka na sztywną pianę. Dodać do ciasta i delikatnie wymieszać łyżką (!). 

Na dużej patelni rozgrzać masło. Na gorący tłuszcz wylać ciasto i na małym ogniu smażyć ok. 3 minuty, do momentu kiedy spód będzie rumiany. Przewrócić omlet i smażyć tak samo z drugiej strony. 

Widelcem "podrzeć" omlet na mniejsze kawałki. 
Chwilę jeszcze smażyć.

Posypać cukrem pudrem.


Smacznego!






6 komentarzy:

  1. ten omlet jest przepyszny! najbardziej posmakował mi w wersji z jabłuszkami i cukrem pudrem :)
    poza tym świetne zdjęcia *-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :)
      To prawda, z jabłuszkiem tez jest pycha ;)

      Usuń
  2. Bardzo lubię chociaż robie ciut inaczej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja próbowałam różnych wersji. Ta pochodzi z niemieckiej książki kucharskiej i odpowiada mi najbardziej :)

      Usuń
  3. Cudowny pomysł na to zdjęcie z serduszkiem :P po prostu moja nowa tapeta na komputerze :) pozdrawiam i zapraszam do mnie http://nymuffin.blogspot.com/2014/01/omelette-omlet-cesarski.html#.Uz7HwqhdMrs

    OdpowiedzUsuń
  4. Omlet cesarski jest przepyszny! U nas, to danie na kolację.Dodaję tylko rodzynki do ciasta i obsypuję cukrem pudrem :)

    OdpowiedzUsuń

Możesz również lubić

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...