sobota, 14 września 2013

Śnieżki w czekoladzie!

Połączenie delikatnej pianki z czekoladą i ciastkiem na spodzie... mm ;-) Niby prosta rzecz, a może poprawić nastrój każdemu łasuchowi. 
Łatwe w przygotowaniu, nietypowe, dobre na niespodziankę dla dzieci, chociaż myślę, że dorośli też skorzystają ;-) Najlepsze są na drugi dzień :-)
Wracałam dzisiaj do domu i dotarło do mnie, że już leżą kasztany pod moim blokiem. Jakoś tak za szybko przeleciało to lato... Chyba trzeba będzie się niedługo z nim pożegnać i powiedzieć dzień dobry jesieni... 





Pianki:

  • 4 białka
  • 200 g cukru
  • 80 ml wody
  • 1 opakowanie ciastek (dowolnych, u mnie maślane)
Polewa:
  • 1/2 kostki masła
  • 3-4 łyżki kakao
  • 4 łyżki wody
  • 4 łyżki cukru

Białka ubić. 100 g cukru rozpuścić w 40 ml wody. Wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 120 stopni C. Zostawić na parę minut, aż powstanie syrop. Dokładnie go wymieszać i powoli wlać do ubitych jajek, zwiększyć obroty ubijania do maksimum. Ubijać, aż piana będzie gęsta. Specjalnym rękawem do kremów robić małe bezy na ciastkach. Umieścić je na 40 minut w zamrażalniku.


Masło roztopić z cukrem. Na końcu dodać przesiane kakao i od razu energicznie mieszać na małym ogniu. Dodać wodę i mieszać chwilę dalej, aż polewa będzie jednolita i gładka.


Maczać bezy w czekoladzie, wyjmując je pojedynczo z zamrażalnika, tak aby się nie zagrzały. Odstawić do stężenia.


Smacznego! ;-)





Ciasteczka

9 komentarzy:

  1. Z wyglądu idealne... a mój młodszy brat totalnie oszalałby na ich widok :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ale pyszności - ciekawa jestem smaku...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomysłowe :-) Strasznie podoba mi się ta polewa czekoladowa- idealnie gładka.

    OdpowiedzUsuń
  4. czy można syrop ugotować w garnku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że na małym ogniu można spróbować. Chociaż nie próbowałam takiej wersji, więc nie wiem :)

      Usuń
  5. Czy ciastka trzeba przechowywać w lodówce?

    OdpowiedzUsuń

Możesz również lubić

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...