piątek, 7 czerwca 2013

Pyszne kotlety z kalafiora ;)

Brzmi dziwnie? A jest pyszne! ;) Usłyszałam kiedyś, że obiad bez mięsa to nie obiad... Oto przykład jak bardzo można się mylić. Robi się je bardzo podobnie do zwykłych kotletów, nie zajmują więc zbytnio dużo czasu. Bardzo polecam dla zapracowanych, albo tak jak ja dzisiaj - padniętych!




Składniki:
  • 1 kalafior 
  • 1 jajko 
  • 1 średnia cebula 
  • bułka tarta 
  • natka pietruszki 
  • sól, pieprz 

1. Kalafiora ugotować w osolonej wodzie, uważać żeby się zbytnio nie rozgotował. 

2. Cebulę i pietruszkę drobno posiekać. 
3. Kalafiora rozgnieść na puree, dodać do niego cebulę, pietruszkę, bułkę tartą (na oko - konsystencja musi być taka, żeby kotlety się nie rozpadały). Wbić jajko. Doprawić solą i pieprzem. Wszystko razem zagnieść ręką.
4. Formować kotlety i smażyć na rozgrzanej oliwie na złoty kolor. Podawać z ziemniakami i dowolną surówką ;)


Smacznego!





8 komentarzy:

  1. Takich jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie, z początku brzmi bardzo oryginalnie, ale... jakby się nad tym zastanowić: cudowny pomysł! Muszę to wypróbować!
    http://dariawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne wyszły, polecam

    OdpowiedzUsuń
  4. spróbowałam pychotka,mój mąz co nie lubi nowości nie mógł się najeść i zaproponował częstsze zmiany w żywieniu,a gotuję już 35 lat hi hi hi

    OdpowiedzUsuń
  5. spróbowałam pychotka,mój mąz co nie lubi nowości nie mógł się najeść i zaproponował częstsze zmiany w żywieniu,a gotuję już 35 lat hi hi hi

    OdpowiedzUsuń
  6. Dodałam jeszcze trochę startego żółtego sera - cudo! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. z serem ich jeszcze nie próbowałam ;-) Dziękuję bardzo za komentarz, z pewnością przy następnej okazji też wypróbuję :)

      Usuń

Możesz również lubić

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...