czwartek, 6 czerwca 2013

Cake au citron de Pierre Hermé, czyli ciasto cytrynowe Pierre'a Hermé

Przepis na ciasto słynnego francuskiego cukiernika Pierre'a Hermé, który znalazłam na francuskiej stronce. Ciasto jest genialne! Bardzo polecam. Rozpływa się w ustach. Nie wiem czemu, ale najlepiej smakuje mi gdy jest schłodzone z lodówki :)





Składniki: 
  • 375 g mąki 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • skórka z 3 cytryn 
  • 400 g cukru 
  • 6 jajek 
  • 190 g śmietanki 
  • 3 łyżki rumu 
  • szczypta soli 
  • 135 g roztopionego masła 
Lukier cytrynowy:
  • sok z 1 cytryny 
  • cukier puder 
  • woda

1. Zetrzeć na tarce skórkę z 3 cytryn i wymieszać palcami w misce z cukrem. Dodać 6 jajek i dokładnie zmiksować, aż powstanie puszysta masa.
2. Dodać śmietankę, rum i sól, wymieszać. Następnie dodać mąkę, wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Ponownie dokładnie zmiksować. 

3. Na samym końcu dodać roztopione i ostudzone masło. Wymieszać.
4. Wlać do keksówki i piec 60-70 min w 180 C.
5. Składniki na lukier wymieszać i polać ciasto.


Smacznego!




7 komentarzy:

  1. Lubie takie ciasta: niby proste, a pelne smaku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis! Można zrobić u siebie francuską cukiernię :)

    Miłego dnia,

    Agata

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis geniusza Herme... Musi być pysznie ;) Przepadam za cytrynowymi wypiekami ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda naprawdę wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dzisiaj upieklam ale nie jestem zachwycona a to z powodu;1. za .b.slodkie,2.nie jest puszyste ,suchawe3, keksowka ne jest forma dla tego ciasta,,poniewaz szybciej sie upieklo z obu koncow formy a wyroslo i dlugo bylo mokre w srodku wiec pieklo sie dluzej. ciasto jest jednolite i nie" rozplywa" sie w ustach. nie polewalam lukrem. nie bede piekla wiecej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie bardzo mi przykro, że nie smakowało :( niestety w tym przypadku nie jestem w stanie nic poradzić, ponieważ jest to oryginalny przepis z książki Pierre Herme i ja bylam bardzo zadowolona... nie jestem w stanie stwierdzic, co sie zadzialo nie tak.

      Usuń

Możesz również lubić

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...