środa, 29 maja 2013

Tort truskawkowy z kremem z mascarpone i białej czekolady!

Każda wyjątkowo okoliczność zasługuje na uczczenie. Taka okazja jest u mnie właśnie dzisiaj, i z tej okazji postanowiłam zrobić tort :)
Kompozycja tortu to moja własna inwencja twórcza. Jeśli chodzi o krem truskawkowy i krem mascarpone to inspirowałam się tym przepisem oraz tym ;) Oba odrobinkę zmodyfikowałam, ale muszę przyznać, że są po prosty przepyszne. Krem z mascarpone jest praktycznie stałym składnikiem wszystkich moich tortów. Natomiast krem truskawkowy robiłam pierwszy raz i jestem zachwycona!Natomiast biszkopt to mój sprawdzony, niezawodny i niezwyciężony przepis, który został mi powierzony jakiś czas temu i który bardzo polecam! ;) Ogólnie tort wyszedł wyśmienity... na ogół podchodzę krytycznie do swoich potraw i wyrobów, ale tym razem jestem w pełni zadowolona :)Uważam, że każdy się ucieszy na widok takiego tortu. Warto więc poświęcić parę chwil dla osoby, która na to zasłużyła... ;)







Składniki na biszkopt:

  • 5 jajek 
  • 1 szklanka cukru 
  • 1 szklanka mąki 
  • 1/2 łyżki proszku do pieczenia 
  • 1 łyżka octu winnego 

Składniki na krem mascarpone:

  • 500 g serka mascarpone 
  • 300 g śmietanki 30% 
  • rozpuszczona w mikrofalówce (lub kąpieli wodnej) biała czekolada 
  • pół szklanki cukru pudru 
  • 3 łyżki soku z cytryny 
  • dżem wiśniowy (u mnie domowy) 
  • ew. śmietan fix do śmietany 
Składniki na krem truskawkowy:
  • 300 g truskawek 
  • 2 czubate łyżeczki żelatyny 
  • 90 g cukru pudru 
  • 100 ml wina musującego (u mnie o smaku wieloowocowym) 
  • 250 ml schłodzonej śmietanki kremowej 
  • ew. śmietan fix do śmietany 

1. Przygotować biszkopt. Białka oddzielić od żółtek. Żółtka wbić do talerza, posypać proszkiem do pieczenia, odczekać chwilę i polać je octem. Zamieszać. Białka ubić na sztywną pianę z cukrem. Dodać powoli żółtka i delikatnie (!) wymieszać. Na koniec dodać mąkę i również delikatnie mieszać. Należy pamiętać, że biszkopt miesza się zawsze tylko w jedną stronę ;)
Wlać ciasto do tortownicy, wstawić do piekarnika nagrzanego do 170C i piec ok. 40 minut na tzw. suchy patyk.
2. Po upieczeniu wyjąć gorący biszkopt, upuścić na podłogę (dzięki temu biszkopt jest lepszy), włożyć znowu do uchylonego piekarnika i pozostawić do wystygnięcia.
Gdy jest zimny, przekroić go na 3 części i nasączyć ponczem z czarnej herbaty (musi być stosunkowo mocna).
3. Następnie przygotować krem mascarpone. W tym celu ubić połowę śmietanki na sztywno. Ja dodaję jeszcze śmietan fix, aby zachować konsystencję śmietany (polecam szczególnie w ciepłe dni) Wymieszać ją delikatnie z serkiem mascarpone i dodać resztę śmietanki i rozpuszczoną czekoladę, wymieszać. Dodać cukier, wymieszać. Można dodać kilka kropel aromatu waniliowego. Na końcu dodać sok z cytryny i znowu wymieszać delikatnie.4. Spód biszkoptu wysmarować dżemem wiśniowym, na to wyłożyć mniejszą część kremu mascarpone. Przykryć kolejną częścią biszkoptu.

5. Przygotować krem truskawkowy. Ok. 300g truskawek zmiksować blenderem razem z winem musującym i cukrem pudrem. Dodać rozpuszczoną i ostudzoną żelatynę. Śmietankę ubić na sztywno (można dodać śmietan fix) i połączyć z musem truskawkowym. 
6. Biszkopt zamknąć znowu obręczą od tortownicy i wylać krem truskawkowy. Odstawić do stężenia do lodówki.
7. Po tym czasie na kremie truskawkowym ułożyć ostatni biszkopt.
Udekorować resztą kremu mascarpone i truskawkami.


Smacznego i miłego świętowania! ;)






20 komentarzy:

  1. wygląda naprawdę pysznie i skoro polecasz ten krem truskawkowy to na pewno go wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszny,ja chcę już teraz gotowy zapłacę ile trzeba.Majka.J.POzdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. dlaczego literki nie są czarne tylko takie jasne? jest bardzo żle czytać.Majka.J.

    OdpowiedzUsuń
  4. pysznie się prezentuje ale truskawkowe ciasta smakują najlepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudny, wygląda po prostu wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tort prezentuje się bosko! Aksamitny krem z białej czekolady... i truskawki! Musiało smakować pysznie ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. witam:) czym mogę zastąpić wino? tort będą jadły dzieci i nie chcę w nim alkoholu, może to być np sok?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proponuję coś gazowanego o smaku wieloowocowym bądź truskawkowym... Jednak powiem, że tego "wina" , bo wino musujące, jest tam jest malutko, a ma ono niewiele procent ;)

      Usuń
  8. najlepiej dodać picollo zamiast prawdziwego wina

    OdpowiedzUsuń
  9. a czy robiąc krem mascarpone to drugą część śmietany dodaje bez ubijania????

    OdpowiedzUsuń
  10. A mi się nie udał.. krem mascarpone się zważył a truskawkowy się nie zsiadł :( chyba coś pochrzaniłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to się dosyć często zdarza... można sobie pomóc i dodać do śmietany "śmietan fix"... ważne jest też, żeby składniki miały podobną temperaturę, czyli były dobrze schłodzone i żeby miska i wiatraki od miksera były czyste i suche ;)

      Usuń
  11. Uwielbiam masy na bazie mascarpone i śmietanki, też raczej żadnych innych nie wykonuję. Zaintrygowało mnie to nadzienie truskawkowe, do zapamiętania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zjadłabym kawałek, wspaniale wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. A jak rozpuścić żelatynę? W jakiej ilości wody?

    OdpowiedzUsuń
  14. Proszę mi powiedzieć czy truskawki mogą być mrożone ??

    OdpowiedzUsuń

Możesz również lubić

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...