sobota, 9 marca 2013

Gulasz z indyka z papryką i pieczarkami- idealny!

Jak dla mnie gulasz idealny, nie tak czasochłonny jak tradycyjny wołowy, za to równie pyszny. Można podawać na wiele sposobów - z kaszą, z ryżem, z kluskami, z samą fasolką szparagową itp itd...


Składniki:

  • 500 - 600 g mięsa z uda z indyka 
  • 1 duża papryka czerwona 
  • 2 cebule 
  • 200 - 250 g pieczarek 
  • 1 por 
  • 400 ml bulionu drobiowego 
  • sól, pieprz, papryka słodka, papryka ostra 
  • 1 liść laurowy 
  • 2 ziarenka ziela angielskiego 
  • ew. śmietana na końcu 

Mięso umyć, odkroić wszelkie ścięgna, pokroić w kostkę i opruszyć lekko papryką słodką. Podsmażyć na oliwie na złoty kolor, dodać posiekaną cebulkę i smażyć przez 2-3 minuty a następnie dusić pod przykryciem 10 minut. Przerzucić do rondelka.

Paprykę i por pokroić, opruszyć odrobiną cukru i pieprzem i zeszklić na oliwie, dolać trochę bulionu i smażyć przez chwilę dalej. Dodać do mięsa. Następnie pokroić paprykę i pieczarki, opruszyć papryką słodką i również podsmażyć na oliwie, na końcu dodając trochę bulionu. Dodać do mięsa.

Wlać resztę bulionu, wrzucić liść laurowy i ziele angielskie i dusić ok. 20 minut na małym ogniu. Po tym czasie doprawić gulasz do smaku, solą ew. papryką ostrą i dusić kolejne 15 min.

Dodać dwie łyżki śmietany i gotować bez przykrycia, na małym ogniu ok. 5 minut.


Smacznego!

14 komentarzy:

  1. Coś pysznego :) Uwielbiam gulasze ten też pewnie wypróbuje.
    P.S. pięknie podanie, śliczna miseczka

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie ostatnio indyk jest bardzo częstym gościem w kuchni. Muszę wypróbować i Twój przepis, bo danie prezentuje się bardzo smacznie/ Tak na marginesie - piękne naczynko w kształcie serca:)

    OdpowiedzUsuń
  3. super super ja robie bez pieczarek ale super indyk i szybko

    OdpowiedzUsuń
  4. Gulasz pyszny i bardzo łatwy w przygotowaniu :) Dzięki za przepis, http://umniewkuchni.blox.pl/2013/11/Gulasz-z-indyka-z-papryka-i-pieczarkami.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wlasnie czegos takiego szukałam i na pewno jutro zrobie.U nas będzie z kasza.Dziekuje za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przed chwilą zrobiłem super przepyszny gulasz wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie dzis zrobilam gulasz na obiad, z kaszą jęczmienną i surówką. REWELACYJNY ! Fajnie, ze natknęłam sie na Twój blog. Trzymałam się sztywno przepisu, jedynie na koniec dodałam zieloną piertuszkę,która świetnie wkomponowała się w potrawę, tak smakowo jak i kolorystycznie. Dziekuję za wspaniały przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo się cieszę, że smakował :) Zapraszam częściej do przeglądania przepisów, może znowu się coś trafi co przypadnie Pani do gustu :)

      Usuń
  8. Co zrobić z dwiema cebulami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodać do lekko podsmażonego mięsa i smażyć razem przez chwilę. Nie wiem dlaczego pominęłam ten krok w opisie, przepraszam :)

      Usuń
  9. wygląda bardzo smakowicie :), a serweta/ obrus mnie urzekły. Piękny kaszubski wzór :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Polecam z tymiankiem (ja robiłam bez por i śmietany. Pyyycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również zamiast indyka robiłam z filetów kurczaka :) bardzo dobre

      Usuń
    2. Również zamiast indyka robiłam z filetów kurczaka :) bardzo dobre

      Usuń

Możesz również lubić

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...