wtorek, 5 lutego 2013

Murzynek marchewkowy

Przepis pochodzi z książki, którą dostałam na urodziny. Zrobiłam, i wyszło pyszne! Jedynie polewę zrobiłam wg. swojego starego, sprawdzonego przepisu :)


Składniki:

  • 1 1/2 (225 g) szklanki mąki 
  • 1/2 szklanki orzechów włoskich, posiekanych 
  • 1/2 szklanki (90 g) rodzynków (ja nie dałam) 
  • 1/3 szklanki (45 g) wiórków kokosowych 
  • 1/3 szklanki (50 g) naturalnego kakao 
  • 1 łyżeczka cynamonu 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej 
  • 1/2 łyżeczki drobno startego imbiru 
  • 150 g czekolady mlecznej 
  • szczypta soli 
  • 3 duże jajka 
  • 3/4 szklanki (150 g) brązowego cukru 
  • 1/2 szklanki (125 g) oleju roślinnego 
  • 3 szklanki (300 g) startej marchwi 
Polewa:
  • 100 g masła 
  • 3 łyżki kakao 
  • 4-5 łyżek cukru 
  • 3 łyżki wody 
Piekarnik rozgrzać do 180 C. Natłuścić masłem i oprószyć mąką prostokątną formę o wymiarach 33x23 cm (ja robiłam w okrągłej tortownicy). Zmieszać w misce mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę, wiórki kokosowe, orzechy, cynamon, imbir i sól. Rozpuścić czekoladę w kąpieli wodnej i odstawić do wystudzenia. W innej dużej misce ubić jajka z cukrem i olejem na kremową masę. Zmniejszyć prędkość miksera i stopniowo dodawać składniki suche, na zmianę z czekoladą i marchwią. Przełożyć ciasto do formy i piec 40-50 minut.

Ostudzić ciasto i w tym czasie przygotować polewę. Masło rozpuścić na małym ogniu. Dodać wodę i cukier. Poczekać aż składniki się połączą. Na końcu dodać kakao. Gotować na bardzo małym ogniu cały czas mieszając, aż polewa będzie miała lekko gęstą konsystencję.

Polać ciasto.


Smacznego!


Przepis na polewę z oryginalnego przepisu:
  • 180 g czekolady mlecznej
  • 1 szklanka (250 g) serka homogenizowanego
  • 2 szklanki (300 g) cukru pudru

Rozpuścić czekoladę. Odstawić do wystudzenia. Mikserem ubić serek z cukrem na średnich obrotach. Dodać stopioną czekoladę i dobrze wymieszać.


5 komentarzy:

  1. Fajny murzynek, jeszcze takiego nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę smaczny :) Jeżeli lubisz bardzo słodkie ciasta to można dodać jeszcze trochę więcej cukru, ten jest taki w sam raz :)

      Usuń
  2. Świetny pomysł. Nigdy nie pomyślałam , że można w taki sposób urozmaicić murzynek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile czekolady potrzebne jest do tego ciasta bo na liście składników nie ma wzmianki że czekolada jest potrzebna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, przez przez przypadek tego nie napisałam :)
      Czekolady musi być 150 g, najlepiej żeby była to czekolada mleczna.

      Usuń

Możesz również lubić

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...