poniedziałek, 11 lutego 2013

Bułeczki drożdżowe śniadaniowe ;)

Na jutrzejsze śniadanko... ;) Są pyszne!



Składniki:

  • 500 g mąki 
  • 30 g świeżych drożdży 
  • 70-80 g cukru 
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego 
  • 50 g masła - roztopione 
  • 280 ml ciepłego mleka 
  • 1 duże jajko 
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • ew. białko do posmarowania bułeczek 
  • dowolne nadzienie 

Mąkę wymieszać z cukrem i cukrem wanilinowym. Dodać ciepłe mleko i rozkruszone drożdże. Odczekać, aż zaczną pęcznieć. Wtedy dodać jajko i sól. Wszystko razem zagnieść na jednolite ciasto. Stopniowo dodawać roztopione masło. Zagniatać do połączenia składników. Zostawić do wyrośnięcia na 1h w ciepłym miejscu. Po tym czasie formować nieduże kulki, nadziewać i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Ja niektóre pozostawiłam bez nadzienia.

Można posmarować bułeczki białkiem.

Piec 15-20 minut w temperaturze 180 C.


Smacznego!



8 komentarzy:

  1. Upiekłam.Są pyszne.Niestety dzieci zjadły natychmiast ,dla mnie i męża zostało po jednej....

    OdpowiedzUsuń
  2. cieszę się, że smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wyszło mi mokre i odchodzilo od reki to dobrze?

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, ciasto powinno być lekko lepkie, nie utrudniając przy tym formowania bułeczek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile buleczek wychodzi z tego przepisu?

      Usuń
    2. Szczerze to nie liczyłam. Ok. 20 myślę. Może trochę więcej. To zależy jakiej wielkości się formuje kulki.

      Usuń
  5. Nie wyrosły mi bułeczki... coś sknociłam... no coz bede probowac dalej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia :) Czasami tak jest, że się staramy a tu coś nie wychodzi po naszej myśli :)

      Usuń

Możesz również lubić

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...